INICI

TANCADA A MONTSERRAT 1970

FES UN DONATIU

PREGUNTES FREQÜENTS

Manifest dels signants de la tancada de Montserrat de 1970 refermant i actualitzant el seu compromís

Nosaltres, signants del manifest de la tancada de Montserrat de 1970, cinquanta anys després, exposem que:

• A l'Estat espanyol, malgrat la fi de la dictadura franquista i els més de 40 anys de període democràtic, encara continua aplicant-se una legislació repressiva que converteix en delicte fets polítics i socials, així com l’exercici de drets fonamentals que en tot estat democràtic són considerats legítims i àdhuc constitueixen drets fonamentals de tota la ciutadania.
  • Que, malgrat els avenços que, en el seu moment, va suposar l’Estat de les Autonomies, part dels drets dels pobles i nacions que avui formen l’Estat espanyol continuen sent ignorats a benefici d’una suposada unitat nacional, principi bàsic de les lleis fonamentals de l’Estat espanyol.

• Que sigui promulgada una amnistia general per a tots els presos, exiliats i represaliats per motius polítics.
  • Que l’estat garanteixi l’exercici de les llibertats democràtiques i dels drets dels pobles i nacions que formen l’Estat espanyol, inclòs el dret d’autodeterminació.

Montserrat, 12 de desembre de 2020

*Si vas ser signant del manifest de l'any 70 i vols signar aquest manifest o coneixes algun dels signants que no és a la llista, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través d'aquesta adreça de correu: [email protected] , o bé al telèfon 933 19 80 50.

Signants

Francesc de Borja Aragay i Prades, pedagogTeresa Barba i Fàbregas, vídua d’Antoni TàpiesFrancesc Bellmunt, cineastaOriol Bohigas, arquitecteQuim Boix i Lluch, dirigent de la Federació Sindical MundialJoan-Ramon Colomines-Companys, politicòleg, periodista i editorLluís Domènech i Girbau, arquitecteRamon Domènech i Girbau, arquitecteXavier Folch, editorFeliu Formosa I Torres, traductor, dramaturg, poeta, professor d’art dramàtic i actorJosep Maria Forn, cineastaCarles-Jordi Guardiola, escriptor i editorRomán Gubern, escriptor i historiador de mitjans de comunicació

SEGUEIX-NOS

IMPLICA-T'HI